Somna utan problem...?

"Somna utan problem"..my ass! Klockan åtta ska jag vara pigg och slänga in tvätten i maskinerna. Har inget val. Eftersom jag var så lat förra veckan och vägrade gå upp ur sängen när mobilen pep om att jag hade bokat ett tvättpass. Och den där sista halvan Zolpidem ligger i skåpet och skriker efter mig. Men jag orkar inte med sömnpiller och ångestdämpande! De gör mig bara trött och konstig i huvet.

I våras, när allt va kaos med lägenheten (bland annat), tog jag ångestdämpande. Men under en utekväll i Avesta valde jag bort pillret för att kunna dricka. Vilket misstag! När ångestattacken kom och jag insåg att jag inte kunde ta något piller fick jag panik. Och den enda tanken jag hade i huvudet var "Jag vill dö". Och jag var dessutom helt övertygad om att det verkligen var det jag ville. I flera timmar var det det enda jag tänkte på.

Sen dess har jag vägrat ta dem. De ställer bara till med mer skit än nytta. Aldrig mer! För...
Vad är det för vits med piller som dämpar känslor som ändå måste ut förr eller senare?
Och..
Vad är vitsen med att ta hjälp av sömntabletter som bara får mig att somna men aldrig känna mig utvilad?

Vad tycker du?
Postat av: marie

meningene att du ska äta dem så att du orkar ta itu me det som ger ddig ångest el får dig att må dåligt. endast tabletter hjälper inte!

Postat av: Marlene

Tabletter var vad jag fick av läkaren och ett löfte om en tid hos psykolog. Detta var i vintras. Hon kanske tänkte att jag skulle klara mig på bara piller..?

2009-09-16 @ 14:20:53

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback