23/5


Först och främst; Grattis på födelsedagen mormor! ♥



Det blev en liten semester från bloggandet, funderade till och med på att bara lägga ner det helt och hållet. Men av någon skum anledning kommer jag alltid krypande tillbaka till skriveriet. Har även fått påtryckningar från diverse håll och kanter, folk som undrar vad jag pysslar med och varför bloggen inte uppdaterats på senaste. Jag önskar att fallet var att jag träffat "någon karl" som tog upp min tid (som var min mosters första gissning när jag sagt att jag varit upptagen), haha.
Men skitsamma, nu är jag tillbaka igen. Och ni kanske känner för en uppdatering? Om inte, kan ni sluta läsa nu. ;)



För några veckor sedan var mamma och pappa på besök i stan. Det blev mycket spring i affärer, whiskyletande, speedway gp, fika, restaurangbesök och häng på hotellet. Mamma lyckades dessutom få mig att uppgradera mig på väskfronten. Många är ni som trackat mig för min gamla väska från Myrorna med axelremmen i guld! Men nu fick ni som ni ville, må min gamla väska vila i frid (i en förvaringsbox i garderoben). Jag passade också på att köpa ny plånka, jag blir lika glad varje gång jag fiskar upp den ur min nya hobo-väska.

 
    
Speedway på Ullevi! Mamma och pappa, haha, va vi skratta åt den där bilden!
Trökigt väder vare tyvär...

    
Jag har alltid sagt det; världens sötaste föräldrar! ♥
Pappa fotade "en riktig Göteborgare" = truten (ful fågel!).

  
Finaste plånkan ever! Och en gigantisk ring =)



Veckan därpå var långtråkig och innehöll inte så mycket mer än jobb.



Men nu har jag vart ledig en hel vecka. Fått hem mina tradera-vinster; Depalma-hoodie och Hello Kitty-sovmask. Även resterna av min beställning från H&M hittade hem häromdan, gött med sprillans nya sängkläder..igen! Jag har röjt här hemma; rensat, slängt, skänkt...you name it! Sålt lite kläder på Tradera också.
Tvättade fönstrena äckligt rena bara för att upptäcka en stor fågelskit på ena rutan dagen därpå. Jag lovar er, det var säkert en sån därn äcklig måsjävel!
Just ja, klämde in tre gympass också.

Men idag har jag bara slappat. En kombination av telefonsamtalet, som väckte mig vid tre inatt, och allergin gjorde att jag hade svårt att somna om..och därav sov till ett på eftermiddan. Klädde på mig och gick ut på gården och satte mig nån timme. Massa go musik i öronen, skinande sol, en iskall cider...och bara njöt! Kände (och känner) mig glad, kanske till och med lite lycklig?

   
Min sovmask, farligt bra och svårt att fota med den på! Min lilla lurvtuss; Nova ♥ 
Tog bort en massa tavlor från fönsterbrädan så att Nova har mer plats att se ut.

   
Tjacka Ramones-tisha på Myrorna som jag klippte och sydde om, värt! Jag e grym! ;)
(Och ja..ett bord hade inte vart helt fel)

  
Hängde om lite tavlor. (Saknar bild på världens bästa storasyster m. familj..och även mormor).
Gjorde collage till badrummet. Ska bara jaga rätt på x antal ramar så jag kan smacka upp bilderna på väggen sen. Badrummet är i stort behov av pimpning!


Angående framtiden: Till hösten tänkte jag prova något nytt. Jag ska gå en liten kurs i silversmide.
Kanske det är nått att plugga på heltid sen?! Håll tummarna för att jag är en naturbegåvning!

Pöss på er!

Vad tycker du?
Postat av: camilla

åh vad kul med mycket bilder! Gillar verkligen din ide om tvlorna på dass, ser NICE ut!

Postat av: Daniel

Katt ser sur ut! ;)

2010-05-24 @ 22:55:25

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback