28/5

Vilken pissig dag...det hade kunnat bli!
Jag hade ingen lust med nånting, egentligen. Om jag inte varit så envis hade jag helt enkelt stannat hemma. Men vad har jag lärt mig de senaste månaderna? Jo, att jag mår bättre av att ta mig ut och ännu bättre av att dra till gymmet.
 
Kikade in i några butiker på vägen. Köpte kakeldekor till badrummet. Provade kläder, inget verkade passa idag och det mesta kändes skit faktiskt. Vid det här laget hade jag sån jävla huvudvärk att jag var ruskigt nära att åka hem. Men det kändes så ovärt, så jag styrde stegen mot gymmet ändå.

Jävlar va opepp jag var till en början. Men efter tio minuter på cykeln och med
The Lawrence arms i lurarna så började humöret vända. Jag hade inte tid att tänka på huvudvärk eller illamående eller deppa. Jag var för fokuserad på musik, kilometrar, tid och kalorier för att bry mig om något annat.
När jag cyklat mina 35 minuter tänkte jag "Äh, vaffan..jag kör samma sväng igen!". Det blev 70 minuters cyklande, 22 km och nästan 500 kalorier. Och det viktigaste av allt; deppet och huvudvärken borta!

Jag är mycket gladare nuförtiden och jag är inte ensam om att märka av det. Frugan tyckte att jag var himla käck när jag leende svarade i telefonen på jobbet häromdagen. "Absolut!...Inga problem!...Det löser vi!...Ha det fint!".

Idag hade det, som sagt, kunnat bli en pissig dag. Men jag sket i att dra täcket över huvet, den här gången också. Och det är jag riktigt nöjd och stolt över! Nu fick jag ju en massa saker gjorda! (I början på nästa vecka kommer det förmodligen pimpas klart i badrummet = foton!)


Peace out!


Vad tycker du?
Postat av: frugan

Jag blir så glad & stolt när jag läser detta gumman! <3 Härligt, jag kände samma sak imorse, men drog o träna jag med! :D PÖSS på dig snygging, grymt snygg på bilden ;)

2010-05-28 @ 21:18:06
Postat av: frugan

Jag blir så glad & stolt när jag läser detta! Bra jobbat frugan! Jag kände likadant imorse men pallra mig upp o tränade, o nu har jag hållt på som en duracelkanin här hemma :P O snygg bild, du är grymt snygg! <3 PÖSS frugan!

2010-05-28 @ 21:21:17
Postat av: frugan

haha blev två! :P (A)

2010-05-28 @ 21:21:38
Postat av: Marlene

Haha! Åh, va roligt med massa kommentarer, även om de är från samma person. Mer sånt Frugan! :D Pöss!

2010-05-28 @ 22:25:00
Postat av: Yvonne

Jag blir både glad o frustrerad. Du e så jävla bra stå på dej, har alltid trott på dej du har så mkt att ge. En stark tjej har d jobbigt så e d bara men du grejar det. Tror på dej. Kram "Moster"

2010-05-29 @ 00:33:25
Postat av: Therese

Jaa och jag börjar ju såklart böla när jag läser detta! Du är underbar Marlene så otroligt stark! Puss & Kram

2010-05-30 @ 12:54:09

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback