2011-02-21



Surprise! Jag är sjuk...IGEN?! Gaddammit! Först trodde jag att det var 3,5:an som gjorde mig trött i fredags kväll, men nä.. På lördan vaknade jag och mådde piss. Tog mig till jobbet ändå, både lördag och söndag. Men till slut fick jag kasta in handduken och erkänna att jag inte skulle orka jobba och inte heller bli friskare av att gå till jobbet och hosta på folk.

Imorse vaknade jag vid åtta och försökte få igång mitt internet som dog under natten. Men när jag inte lyckades få igång det på egen hand och inte heller med lillebror-support via mobilen så somnade jag om. Några timmar senare vaknade jag av att det vibrerade i sängen och jag hörde min ringsignal väldigt svagt...under katten. Lillebror ringde för att kolla internet-situationen, men inget hade hänt så jag slog en signal till Bredbandsbolaget och killen i supporten fixade mitt gigantiska problem, som jag kämpat med halva morgonen, på mindre än en minut.
-Vad har du för personnummer?...Okej...*knappar på tangenterna*... Vad är det för adress? ....Oookej...*knappar lite till* Nu kan du kolla om det funkar...det gjorde det? Perfekt!.
Problem solved.
Jag ska aldrig mer vara envis och försöka lösa tekniska problem på egen hand, jag ska alltid ringa supporten. För då slipper jag riva ut sladdar, felsöka, plugga in sladdarna, starta om datorn, köra msn:s repartionstjofräs och leta efter en nätverkskabel som kanske skulle kunna funka bättre.
   I och med att jag fick tillbaka mitt internet så räddades hela min "ligga hemma och vara sjuk"-dag. I lördags hade jag och Fisen pyjamasparty och då började vi kolla på splitternya avsnitt av My Little Pony. Yes, jag är en nörd! Så idag har jag kollat på samtliga 16 avsnitt! Väldigt underhållande faktiskt.
Lite synd bara att jag aldrig kan vara sparsam med serier. Förra veckan plöjde jag igenom hela säsong tre av Sons of anarchy, och herrejävvlar vilken säsong! Min SoA-hysteri har smittat av sig på, bland andra, Nisse för i söndags kom ett kort och koncist sms; "Sons!!". Han hade precis börjat på första säsongen så jag sa åt honom att kolla snabbare!

Först SoA-trailern för säsong 3:



Och så ett MLP-avsnitt, haha... 14:40



Och det här är resultatet av en hel dag i sängen, en enorm Stig Helmer-tofs! Charmigt!



Vad tycker du?

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback