2011-10-12



Tysta Mari - Vem har min rygg?


Vet ni, jag känner mig som en junkie. Eller en alkis. Eller vemsomhelst som väljer att förneka att något är fel och att jag är i behov av hjälp. Jag har riktiga guldklimpar till vänner (ingen nämnd, ingen glömd) som orkar lyssna och orkar försöka få mig att inse att det är hjälp jag behöver. Jag lovar guld och gröna skogar, att jag ska ta tag i skiten redan dagen därpå (men helst nästa vecka). Och det känns som ett stort svek varenda gång jag inte orkar ta tag i det.

Jag håller alltid det jag lovat, utom just i det här fallet. För jag tänker att visst jag mår skit, men det går ju alltid över. Förr eller senare. Och det finns dom som har det mycket värre än jag... Men samtidigt inser jag att jag alltid hamnar där igen, på botten. ”Jag orkar inte leva, men vill inte dö”-känslan infinner sig alltför ofta nuförtiden. Och vad gör jag då? Jo, under den här depressionen jobbar jag arslet av mig för att slippa vara ledig och därigenom slippa tänka. Lite sundare flykt än de tidigare som varit stora mängder alkohol och några onödiga moshpits (väldigt destruktivt).

Den här gången har jag dessutom hållit mig för mig själv för att inte dra in andra i min skit. Men jag tappade bort några av er pga det och det var inte tanken. Förlåt.

Idag har jag, motvilligt, varit ledig från jobbet. Jag passade på att sova ut, men jag är ändå inte ett dugg pigg. Det slog mig att jag nog inte är fysiskt trött, utan snarare psykiskt. Tröttheten till trots så tog jag mig iaf ut på krogen i fredags. Förvånansvärt pigg och pepp och utan att känna av 6 dagars jobb. Jag kände mig ovanligt lugn, tillfreds och trygg. Måste varit sällskapet :) Det vart en lyckad kväll!


  
Jag å Niklas tog en massa kort, haha.


  
Jag hade med mig en mandarin i väskan och gjorde en elefant. Det var inte alla som fattade att det var en elefant och Warren slängde ner den på golvet och stampade på den. Så gick det med det partytricket!
Niklas och Warren...och nåt random skägg.

Jag och födelsedagsbarnet Malin!


 


Vad tycker du?
Postat av: Camilla

Snyggo!!! Hjälper dig med allt du behöver! Glöm inte att hojta till! Annars vet jag ju inte om det :) Kram!

2011-10-13 @ 10:49:55
Postat av: Yvonne

Hej "snygging"

D e jobbigt att leva ibland-jag vet. Men kämpa på bästa systerdotter-d går över.Kram <3

2011-10-19 @ 13:49:50

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback