2011-01-12



Nu är jag less på att halka runt i snön och plaska i slask. Jag vill ha sommar, sol, kall bärs, bad och spelningar, sena ljumna ljusa kvällar och bara slappa i nån park. Gimmie, gimmie, gimmie!

Hittade för övrigt en gammal favoritlåt idag, därav citatet ovan! David Gray's "Sail away". Grymt fin är den!



Sista timmarna på jobbet gick fort. Under tiden som jag fixade batteribyte åt en kund berättade hon att hennes armbandsur stannat samma morgon som hennes pappa gått bort. Hon va inte den som trodde på det onaturliga, men kunde samtidigt inte låta bli. En fredag, den 13:e givetvis, hade de fått veta att det inte gick att bota pappans cancer. Jag blev nyfiken och frågade henne om hon märkt av något mer som verat konstigt.
När hon och hennes fyra syskon åkt till bårhuset för ett sista farväl hade ett litet maskrosfrö letat sig in i lokalen och cirklat runt ovanför hans ansikte där han låg i den öppna kistan. Och under hela begravningen hade regnet öst ner, men efter ceremonin sken solen igen.
Ni får tro vad ni vill, men jag tror fan att han finns kvar hos henne och hennes syskon. Fint är det i vilket fall...




Foto: Lillebror


Vad tycker du?
Postat av: Kitty

Åh, David Gray! Jag hade nästan glömt honom. Sail Away är underbar.

Postat av: Anonym

När fan har du börjat gilla kall bärs?

2011-01-13 @ 16:22:54
Postat av: Bästaste bästa kusinen

hehehe läste lite fel där det stod vem som fotat, utan jag tänkte bara på vem de var på bilden, och så stod det lillebror.....så jag var tvungen att titta på bilden igen, nä inte f*n va det Jens :-)

Så fick jag läsa igen...FOTO: lillebror :-) hahaha

2011-01-13 @ 20:19:51
Postat av: Marlene

Kitty: Det finns ju så många artister å band så man glömmer lätt när man hittar nya favoriter. Då e det grymt bra att man hittar gamla bland-CD's man kan lyssna på. :)



Anonym: Jag började dricka bärs i somras. Börjar bli vuxen serru!



Bästaste bästa favoritkusinen: Nog fan ere Jens på bilden! Alltså innan könsbytet då lillasyster blev lillebror, hehe ;)

2011-01-13 @ 23:28:30

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback