2011-11-07



Olle Nyman - Don't let those bastards reel you in



Det är fan inte lätt att försöka funka när det känns som att hela insidan gått sönder.
Min krigsförklaring mot vårdcentralen idag gav iallafall resultat. Men det är ju själva fan att jag ska behöva käfta med dem för att de ska inse allvaret och få tummen ur arslet.

Helgen hos familjen har vart bra, även om jag var trött och ledsen mest hela tiden. Mamma och pappa slutade tidigare i fredags, kändes bra att få lite extra tid. På lördan gick vi på loppis, fikade och shoppade på nån gård ute på landet. På eftermiddan blev det middag med hela familjen.
Söndagen var ingen bra dag. Jag antar att det är medicinen som gör att allt känns mycket jobbigare just nu. Jag hoppas att så är fallet, för då vet jag att det går över snart. Pappa hjälpte mig leta upp min barndomsväns grav och jag tände ett par ljus. Det är kanske 11 år sedan jag sist såg honom och vi kände väl inte varann så väl egentligen. Men han var alltid snäll mot mig, även när de andra inte var det. Och på något sätt har det känts viktigt att leta upp hans grav. Nu är det gjort och det känns bra. Grymt bra.


Vad tycker du?

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback