...innan det tog en ordentlig jäkla fart med cd, minidisc och mp3


Jurassic park-kepan bakofram, senaste(?) glajjerna, fejkciggen och den obligatoriska midjeväskan (aka "magsäcken").

En jävligt hipp musikjunkie redan då, haha.



I brist på annat att göra en lördagkväll fördriver jag tiden med att lyssna på Guns n Roses - "Appetite for destruction".

Visste ni att det var den absolut första CD-skivan jag tjacka? Tror fan det var i Täby centrum. Och jag valde mellan "Appetite.." och nån M. Jackson-platta.
Jag var nio eller tio bast och Guns n roses var mitt favoritband just då. "Welcome to the jungle" spelades på repeat (när jag väl hittade den funktionen, till min pappas stora förtvivlan. Jag minns att han definitivt inte ville visa mig hur jag skulle gå till väga för att kunna spela samma låt om och om igen).
Min musiksmak liknar mer pappas än mammas. Men besattheten att lyssna sönder en låt kommer helt klart från mamma, haha.

Tio bast, med en sprillans ny stereo som var tre våningar hög; CD, radio och kasett. Jag fullkomligt älskade den! Jag gjorde en massa blandband som jag kunde ta med mig och lyssna på i nån av alla mina freestyles. Dem avverkade jag för övrigt på löpande band.
Minns att min fina vita freestyle låg och tryckte tillsammans med ett halvruttet päron i min ryggsäck i säkert ett dygn innan det slog mig att jag kanske borde skilja dem åt. Jag lyckades aldrig riktigt få bort alla de där päronresterna och snart hade jag införskaffat ännu en halvsunkig freestyle. För det var aldrig någon riktigt bra kvalla på de där billiga klumpiga plastprylarna. Och fy fan för ljudet som strömmade in i öronen när batterierna började sega ur! Det var ångest om nått.

Jag kunde spendera en hel dag med att sitta och lyssna på radio och försöka få med alla goa låtar på kasett. Det var ett hårt jobb! Men jävlar va kul det var. Ljudkvallan var visserligen kass, men på den tiden visste jag ju inte bättre. Och nu skulle jag aldrig kunna tänka mig sitta och spola tillbaka i en evighet bara för att få höra låten en gång till. Fatta vilket tålamod man hade då..innan det tog en ordentlig jäkla fart med cd, minidisc och mp3?!

Nu ska jag fimpa datorn och bädda ner mig för att fortsätta läsa Slash's biografi. :)

Vad tycker du?
Postat av: Therese

Hahahaha, sikken heeeting!

2010-01-24 @ 21:02:12
Postat av: frugan

för att besvara första frågan i inlägget (då menar jag inte frågetecknet inom (?) så är svaret: Ja! Det visste jag mkt nöjd smilegubbe

2010-01-24 @ 23:36:26
Postat av: Camilla

Oooh scary! sitter här och läser ditt inlägg och Guns med knocking on heavens door kommer på radion! Tror du det blev lite nostaligiskt! Den var för övrigt en av mina favvosar på mellanstadiet;9

Postat av: Camilla

Förresten grym bild!!

2010-01-25 @ 10:41:00
URL: http://skrivetavcam.blogg.se/

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback