Åååhh..va braaa jag eee!

Idag när jag promenerade på löpbandet kände jag mig så grymt nöjd.
-Att börja gymma är fan ett av de bästa valen jag gjort i hela mitt liv!
Fisen höll med och sa att det är en av de bästa investeringarna man kan göra i sig själv.
Trodde aldrig att jag skulle digga att sporta. Jag har testat allt möjligt utan att "hitta hem".

Efter det började jag tänka på andra val som jag är glad/stolt/nöjd över.

-
Att börja gymnasiet i en annan kommun.
Jag ville inte va en av dem som fastna i samma gamla mönster, kompisgäng och gammal skit. Var less på allt och alla. Övervägde till och med att skita i gymnasiet. Då blev Mediaprogrammet i grannkommunen min räddning.

- Flytten till Göteborg.

Även om det innebar att jag kom alldeles för långt bort från allihop så gjorde flytten mer nytta än skada. Det är ju här jag hittat mig själv, massa goa vänner, ett fast jobb osv. Jag blev mig själv och jobbade bort stora delar av min fobi. Det är här jag känner mig hemma, när inte saknaden blir för stor vill säga.

- Nova.
Kärlek vid första ögonkastet, sötare katt får man leta efter. Hon är mitt allt.
En nyvaken lurvig Nova i famnen är bland det goaste jag vet.

- Att göra slut...
Det kan låta hårt. Att må bra av att göra slut med någon man faktiskt spenderade 6 år med. Men när vi hamnade i samma onda cirkel gång på gång så kändes det som det enda rätta att skiljas åt. Och jag är så jäkla övertygad om att jag...vi..gjorde rätt. Vi mår bra på varsitt håll och är fortfarande vänner.
Livet som singel har lärt mig så jäkla mycket om mig själv. Jag behövde det och behöver det kanske ett tag till eftersom jag inte är speciellt sugen på att träffa nån just nu.

- Att sluta med ångestdämpande och sömnpiller.
Det här valet i kombination med gymmet har fått mig att må bättre än jag nånsin gjorde med dom där pillrena. Och jag är så grymt stolt över mig själv, över det faktum att jag faktiskt lämna tillbaka skiten till Apoteket. Envisheten och viljan att må bra på egen hand tog över.


Vad tycker du?
Postat av: Minna

Jag är så glad att du valde att gå gymnasiet i grannkommunen och att du valde samma program som jag för annars hade vi aldrig träffast säkert.

Stolt över att du börjat gymma, du motiverar mig faktiskt att pallra mig till gymmet.



Love ya ;)

Postat av: Marlene

Åh Pinhead!

Gymmet är inte så tokigt ändå. Nu är jag förkyld som fan och längtar till jag e frisk och kan gå dit igen. :)



Puss på dig göllet!

2010-03-23 @ 22:07:17

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback