12/11




Citatet ovan har, för ovanlighetens skull, inget med innehållet i dagens inlägg att göra. Tycker bara att låten är så go.
Youtube-klipp.

Tänkte att det var dags för en liten uppdatering kanske? Har tänkt skriva flera gånger men det har inte blivit av, som ni kanske märkt. Sååå...vad har hänt sen sist?

Jag har mest jobbat, gymmat och filat på mina smycken i smedjan.

På lönelördan' drog jag ut på krogen med Nina. Vi såg bland andra Frenzy på Henkan. Men roade oss mest med att gapa "Skägg!" med jämna mellanrum. Kändes som att hela Henriksberg var fyllt av skäggprydda killar. Och min inställning till skägg är lite kluven. Å ena sidan är det ganska ohygieniskt men å andra sidan rätt manligt (iaf på Opie).
Jag berättade för Nina om mina framtidsvisioner. Att när jag tänker mig att jag går med en barnvagn (knappast inom de närmsta åren) så går min snubbe brevid och han har just skägg. Och tatueringar..och gubbkeps?! Haha..
Så det fick bli kvällens grej. Jag va på bra humör och kände för att jävlas lite helt enkelt. Och offret dök upp mitt framför mig. En kille med skägg, tatueringar ända upp på skallen och gubbkeps vingla fram och försökte kommunicera med mig. Jag avbröt honom mitt i sluddrandet och frågade:
-Kan du köra barnvagn?

Resultatet blev som väntat, han började vrida på sig. Det var grymt kul att se! När han sluddrat en stund lämna han över sin keps till mig och drog ner i moshpiten. Jag och Nina konstaterade skrattande att han inte var någon vidare survivor. Killen åkte på smällar och for i golvet gång på gång. Kepsen dumpade jag hos hans polare och sedan drog vi därifrån, mot Sticky!

På Sticky träffade jag Andreas(!), Alb och Ägget.
Andreas överraskade mig i baren, vi stod tydligen brevid varann utan att jag sett det:
-Fan va full du e..!
Jag va faktiskt inte dragen, knappt salongsberusad tyvärr. Men Andreas hörde fel och trodde att jag hade druckit 12 bärs och 4 whisky/cola, haha.
Det var kul att träffa Ägget också, honom har jag inte sett sen min ökända whisky-fylla i mars.


Några dagar senare befann jag mig på Sticky igen. Denna gången för att se NEMAS lira sitt sista gig. Jag va rätt opepp men hann knappt komma innanför dörrn förrän jag hör mitt namn skrikas ut över hela lokalen. Jag tittar upp från mobilen och får syn på Coffe och Mackan.
Niklas, Warren och Martin satt också där. Det är det jag gillar med Sticky, det känns mer som en privat fest än en krog. Jag fastnade med Coffe och Mackan resten av kvällen och skrattade så jag fick ont i kinderna. Vi är ytterst sällan seriösa när vi pratar, vi drar mest en massa dåliga skämt och one-liners.
"Man ska va rädd och lite småkåt" och "Du är inte en grön banan..och inte en brun, utan en perfekt gul banan".
Vi röjde, drog och slet i tishor som kastades ut och drällde senare runt på Avenyn i jakt på mat innan vi splitta på en taxi ut till förorten. Jag va hemma vid tvåtiden, nöjd och glad. Fler sånna onsdagar!


Jag har även blivit klippt (äntligen) av Reb. Tänkte först spara ut och fixa ny frippa, det har ju gått ett år sen jag klippte till den här "musmattan" och jag börjar bli lite less.

Har hängt hos Martin också, kollat film på hans super-TV. Jag vill också ha en super-TV!


Och mitt i alltihop har Cammi och Patti gått å blivit spädbarnsföräldrar med skruvad dygnsrytm! Förra fredagen föddes lilla nubbiga Milou. Jättesöt är hon! Och tro fan att jag nästan börja lipa när jag fick höra nyheten.




Om ett par veckor åker jag upp till min familj! Saknar allihop nått enormt. Här kommer ett klipp från september. Misslyckas, för femtielfte gången, att filma brorsan och hjälper till med dukningen istället.

 


Vad tycker du?
Postat av: Camilla

Yeey update!! Åhh min älskade korv är med! Saknade dig när jag videosnutten. kram!

2010-11-12 @ 16:21:10

Vad tycker du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback